Winkelwagen
Checkout Secure
Gratis levering voor bestelling boven de €99

Klantenservice

085 - 303 09 69

Ma-Za 9:00 - 17:00

Aankomen als ectomorf

maart 08, 2021

Op welke manier je het effectiefst kunt aankomen ligt aan je lichaamstype.

Je kunt onder 3 verschillende body types vallen:

  • Ectomorf
  • Mesomorf
  • Endomorf

Je metabolisme zorgt ervoor dat je op verschillende manieren reageert op training en voeding. Je body type wordt genetisch bepaald. Deze blog is geschreven vanuit de ectomorf, je kunt een ectomorf herkennen aan verschillende eigenschappen. Je hebt smalle schouders en heupen in verhouding tot de lichaamslengte. Je hebt relatief kleinere spieren in verhouding tot de botlengte. Je metabolisme werkt heel snel, je hebt een snelle spijsvertering. Je kunt vaak eten wat je wil zonder daarbij aan te komen. Je spiermassa is droog en hierdoor kun je gemakkelijk veranderingen in spiermassa/gewicht zien. Als mesomorf en endomorf is het gemakkelijker om spiermassa aan te komen maar dit betekent zeker niet dat het niet mogelijk is voor jou als ectomorf. Wanneer je als ectomorf probeert aan te komen zal dit ook langzamer gaan dan bij een mesomorf of endomorf. Wanneer je wilt aankomen moet je zorgen dat je een calorie-overschot bereikt. Maar met welke verhouding tussen calorieën?

Als ectomorf kun je koolhydraten gemakkelijk snel verteren en daarom kunnen de hoeveelheid koolhydraten hoger liggen in je dieet in vergelijking met de mesomorf en endomorf. Ook moet je zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt om spiermassa op te bouwen. Hiernaast volg je een krachttrainingsplan als je spiermassa wil opbouwen. Dit zorgt voor de beste resultaten.

Het dieet zal bestaan uit:

45% koolhydraten

35% eiwitten

20% vetten

Je kunt het beste de calorieën halen uit gezonde producten. Koolhydraten kun je halen uit vezelrijk fruit, groenten, en volle granen. De eiwitten kun je halen uit magere dierlijke voeding en planten zoals noten en zaden. Als je nog steeds moeite hebt met aankomen kan een mass gainer voedingsshake aan te raden zijn. Deze shakes zijn gemakkelijk in de blender te maken. Je voegt de scoops toe met water of melk, je mixt het en je bent al klaar. In onze blog hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten heb ik nodig wordt er beschreven dat er een limiet zit op het de hoeveelheid eiwitten die je per maaltijd kunt opnemen. Het is daarom aan te raden de eiwitten te verdelen op de dag en om de 3 uur te verspreiden. Op deze manier zullen de resultaten maximaal zijn. Als je het nog effectiever wil aanpakken kun je s’avonds voordat je gaat slapen een shake nemen. Zo beperk je de tijd dat je lichaam geen voeding binnenkrijgt.


0 reacties


Plaats een reactie

Houd er rekening mee dat opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd

Toegevoegd aan winkelwagen!
Gratis Snelle Levering     30 Dagen Retourrecht     Minimaal 1 Jaar Garantie     Deskundig Advies     WebwinkelKeur Certificaat
Free shipping when you order over XX You Have Qualified for Free Shipping Gratis levering voor bestelling boven de €99 binnen Nederland & België Je hebt gratis verzending bereikt Gratis verzending voor bestellingen over de €75 Gratis levering voor bestelling boven de €99 Je hebt gratis verzending bereikt Gratis verzending bij bestelling van meer dan €100 Je komt in aanmerking voor gratis verzending